El Comú exigeix transparència i respostes a Àngel Ros

Posted on Posted in Notícies.

Per què no ha destinat a seguretat vial els més de 600.000 euros obtinguts per la Paeria en multes de radar? Per què no obliga a Arnó a complir els compromisos d’inversions que estableix el contracte?

El comúdelleida celebra que la seva denuncia sobre la deficient gestió del servei de radars hagi empés a l’alcalde Àngel Ros a encarregar un informe jurídic, una celeritat que entenem que a un alcalde, en tant que servidor de la ciutat, s’ha d’exigir. Lamentem, però, haver hagut de denunciar-ho per a que el senyor Àngel Ros assumís la seua responsabilitat.
Ens sembla de rebut que l’equip de govern ha de treballar, com entenem que fa amb aquest informe, per evitar un espoli encara més gran a les arques de la Paeria per part d’Arnó, a qui ja han donat uns beneficis prou quantiosos. La concessionària s’endú un 31’5 per cent de les sancions als lleidatans i el 5% en recaptació executiva, fet que li reporta uns ingressos abismals en comparació a la inversió feta.
Però Ros no ha de respondre només sobre aquest tema. La ciutadania té dret a que els seus governants també donin resposta a la resta de preguntes inquietants que hi ha sobre la taula:

  1. Per què la Paeria no ha complert les obligacions de destinar a seguretat vial tots els ingressos obtinguts? L’estimació d’ingressos per a l’ajuntament, al setembre de 2014, superava els 650.000 euros. Per a què han de servir aquests diners? El Plec del Contracte estableix que els ingressos de les sancions obtingudes per infraccions de la Llei de Trànsit s’han d’aplicar al finançament de la seguretat vial, prevenció d’accidents de trànsit i ajuda a les víctimes.

    Per què la Paeria no ha complert les obligacions de destinar a seguretat vial tots els ingressos obtinguts?

    Pot documentar el sr. Àngel Ros que els diners generats pels radars s’estan destinant i es destinaran a aquesta finalitat? Pot explicar per què a 30 de novembre de 2014, dels 350.000 euros pressupostats en “gestió de seguretat vial” només n’hi ha 37.114,61 de “despesa autoritzada”, poc més del 10% del previst?

  2. Per què la Paeria no ha fet res per obligar a la concessionària a complir els compromisos signats en el contracte de gestió del servei? El contracte també obligava a Arnó-Sice a fer unes inversions que no s’estan complint, com per exemple la millora del sistema de control de trànsit, que, amb un import de 87.642 euros, hauria d’haver estat enllestida el passat més d’octubre, encara que ni tan sols s’ha iniciat. Idèntica situació viu la “inversió en connexions i comunicacions”, que no ha vist ni un euro dels 73.450 que s’hi han de destinar.

    Per què la Paeria no ha fet res per obligar a la concessionària a complir els compromisos signats en el contracte de gestió del servei?

    L’empresa també hauria d’haver enllestit (durant el primer any de contracte, que es va complir el 22 de novembre de 2014) la semaforització de la rotonda de davant del cementiri (42.165 euros). També resta aparcada en un calaix la instal·lació de càmeres de control (a aquestes alçades hauria d’haver-ne posat en funcionament 4 per valor de 9.303 euros), els 4 guals elevats de vianants (13.500 euros) i el subministrament, per valor de més de 15.000 euros, d’etilòmetres, pda’s (per generar multes) i diferents elements de control.

  3. Per que ha mantingut el silenci fins ara, i ha hagut de ser la ciutadania qui tregui a la llum un tema com el que denunciem, on hi ha en joc més de 2 milions d’euros i una llarga llista d’obligacions incomplertes?

    Per que ha mantingut el silenci fins ara, i ha hagut de ser la ciutadania qui tregui a la llum un tema com el que denunciem, on hi ha en joc més de 2 milions d’euros i una llarga llista d’obligacions incomplertes?

    Aquesta és la manera de procedir d’un equip de govern que s’omple la boca de transparència quan les seues actuacions són del tot opaques i d’esquenes a la ciutadania?

  4. Quan Ros parla, en la seua resposta urgent de “aplicar marges de tolerància amplis el primer any de funcionament dels radars i els semàfors amb càmera”, deixa entreveure que després de les eleccions municipals de maig baixarà el llindar de velocitat màxima permesa als 55 km/h.

    Quins seran els marges de tolerància després del primer any de funcionament?

    Quins seran els marges de tolerància després del primer any de funcionament? Hem d’entendre també que el radar mòbil que no està operatiu es posarà en funcionament després del mes de maig?

  5. Volem transparència i informació per als ciutadans no només d’aquesta adjudicació sinó de la resta (autobusos, aigua, neteja,…).

    Volem transparència i informació per als ciutadans no només d’aquesta adjudicació sinó de la resta

    Perquè així correspon a un ajuntament que vulgui ser titllat de “transparent”. I perquè temem, com és lògic, que el caos de gestió que s’ha evidenciat amb els radars s’estigui produïnt també en la resta de privatitzacions.

En conclusió, ens sembla que encarregar un informe jurídic urgent per determinar quines de les reclamacions d’Arnó-Sice s’han de pagar o no és el mínim que ha de fer l’equip de govern davant aquesta situació, però no pas l’única actuació. Molt ens temem que exigir a Ros transparència i respostes a la ciutadania a aquestes alçades és demanar la lluna.
Després d’onze anys al capdavant d’un govern que ha convertit l’opacitat en el seu modus operandi, Ros haurà de fer un esforç per no quedar-se en el maquillatge que entenem que representa aquest informe jurídic i donar resposta a totes les preguntes compromeses que el comúdelleida li planteja.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest