Moció del Comú perquè els decrets d’alcaldia siguin accessibles per a tota la ciutadania

Posted on Posted in Notícies and tagged , , .

El Grup Municipal del Comú de Lleida, en la seua aposta per la transparència i en la defensa del dret d’accés a la informació pública de tots els ciutadans, presentarà al ple de juny una moció per demanar que l’ajuntament de Lleida publiqui els Decrets d’Alcaldia al web de transparència de la Paeria i la relació de decrets al BOP, al mateix temps que es fan accessibles als diferents grups municipals.  El Comú porta aquesta proposta al Ple via moció atès que l’equip de govern va ignorar el prec que vam fer en aquest sentit al ple de gener.
Hem esmenat la moció després d’escoltar tots els grups municipals, i conté com a únic acord: “L’Ajuntament de Lleida farà públics els Decrets d’Alcaldia que continguin informació subjecta a transparència segons els articles 8 a 15 de la Llei 19/2014 de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern de 29 de desembre, prèvia transcripció de dades que respecti la Llei (especialment la Llei Orgànica 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal) al portal de transparència de l’Ajuntament de Lleida, al mateix temps que es fan públics per als regidors. Es farà pública mensualment una relació de decrets al Butlletí Oficial de la Província.”.
IMG_3965
Seguir l’exemple de la Diputació de Lleida
Entenem que els decrets d’alcaldia s’han de posar a disposició dels ciutadans, seguint l’exemple d’altres administracions com ara la Diputació de Lleida. La protecció de dades de caràcter personal es pot fer efectiva amb voluntat, i mai hauria de ser una excusa per limitar el dret d’accés a la informació pública
Recentment s’ha posat en funcionament un punt d’accés als decrets (sharepoint) només accessible de moment per als regidors de la corporació mitjançant clau d’accés i compromís de confidencialitat. Modificant mínimament la transcripció de les dades estrictament personals en la redacció dels decrets es poden fer públics els decrets a tota la ciutadania enllaçant el punt d’accés al web municipal de transparència.
Compliment de la Llei de Transparència
La creixent exigència ciutadana de transparència en les administracions es cristal·litza en el debat i aprovació de la llei 19/2014, del 29 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern. El compliment de la llei de Transparència implica que els Decrets d’Alcaldia han de poder ser accessibles digitalment al web del Portal de la Transparència del nostres ajuntaments.
Cal augmentar la transparència i en conseqüència la quantitat i la qualitat de la informació que es pública sobre la gestió del municipi perquè el ciutadà es pugui informar adequadament i pugui formar-se una opinió sobre la gestió de l’equip de govern, i per avançar en els processos de participació ciutadana i democràcia directa. I també perquè és imprescindible una transparència total i absoluta dels afers municipals en la prevenció i la lluita contra la corrupció.
 

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest