Avui, a la Comissió informativa de Gestió de la Ciutat, el comúdelleida ha votat en contra de l’estudi de costos del nou servei d’autobús urbà, perquè en el càlcul dels costos no es contempla cap increment dels quilòmetres del servei i perquè es computen altres costos sense justificació definint un servei car i insuficient.
L’estudi de costos del nou servei d’autobús presentant pel govern es basa en els mateixos quilòmetres que el servei actual, sense preveure cap ampliació, per a un contracte que durarà 10 anys.
“Mantenir els mateixos quilòmetres sabem que és insuficient, si realment volem canviar el model de mobilitat de la ciutat i reduir l’ús del vehicle privat. Els quilòmetres que deixi de fer el cotxe els ha d’assumir el transport públic. I això aquest estudi no ho contempla”, afegia Bergés.
Un altre aspecte que preocupa al grup és que la proposta del govern per al nou servei contempla uns costos indirectes i altres costos indeterminats d’1,3 milions d’euros, molt més elevat que els que tenen altres operadors del sector. “El govern preveu un calaix de sastre que suposa l’11% del cost total del servei sense justificació, i això encara se li hauria d’afegir el percentatge de benefici industrial”, denunciava la regidora.
“Veiem que amb aquesta proposta que continua externalitzant el servei de bus el govern renuncia a un estalvi que podria ser de 2 milions d’euros amb la municipalització, i perpetua un model de gestió més beneficiós per a l’empresa concessionària que no pas per la ciutadania”, criticava la regidora.
El grup municipal ha tornat a insistir en l’opacitat del govern del PSC, que no ha facilitat l’estudi complet del servei, fet que impedeix fer una valoració més acurada i rigorosa del conjunt de l’estudi econòmic





