Arxivat provisionalment el contenciós d’Arnó, preguntem a Ros si prorrogarà el contracte de radars tot i els incompliments d’inversions

Els regidors del Comú, Sergi Talamonte i Carlos González, en Ple

El  22 d’abril finalitza el contracte de radars i semàfor vermell que la Paeria va signar fa 4 anys amb la UTE Arnó SICE, i el Comú de Lleida demana a l’equip de govern que abandoni la opacitat que ha envoltat des del primer dia aquest contracte i que expliqui a la ciutadania què ha negociat amb la concessionària des de maig de l’any passat i què farà a partir del dia 23.

L’equip de govern va reconèixer, a preguntes del Comú el passat mes de novembre, que la concessionària no havia completat les inversions en seguretat vial que ha de fer per contracte, alhora que admetia que només hi podia haver pròrroga si es complia amb totes les inversions compromeses en el contracte. Quan finalitzi el contracte el proper dia 22 s’haurà exhaurit el termini per implementar aquestes inversions, fet que representaria un incompliment dels plecs de condicions davant el qual la Paeria hauria d’actuar en defensa dels drets dels ciutadans de Lleida, en un àmbit tant sensible com el de la seguretat vial.

La Paeria no ens ha facilitat les inversions de la concessionària, que al desembre de 2015 encara tenia pendents millores en seguretat vial per valor de 270.456 euros:

Taula resum inversions Arnó Sice presumptament incomplertes a desembre 2015 (no ens han facilitat dades actuals)

Convé recordar que la UTE Arnó-SICE va guanyar la licitació amb la pitjor oferta econòmica, i que es va emportar la concessió gràcies a les millores que va ofertar, i que ara no està complint:

Preguntem a l’alcalde si han fet alguna millora més i, si és el cas, en quina data ha complert les inversions compromeses, ja que el seu incompliment impediria a Ros plantejar cap pròrroga a la concessionària. Demanem que l’alcalde expliqui les actuacions previstes i ens preocupa que l’única explicació que ens hagin fet arribar sigui el que ens van respondre el passat mes de gener: “En aquests moments s’està estudiant l’escenari de la possible pròrroga, tant des dels aspectes de gestió de seguretat com dels aspectes jurídics”.

L’alcalde no hauria d’amagar-se més i hauria d’assumir responsabilitats per haver fixat inicialment el límit en 65 quilòmetres/hora, motiu principal pel qual la concessionària va endegar un contenciós administratiu contra la Paeria. El Comú de Lleida ha supervisat aquest litigi i ha constatat que la reclamació es troba aturada. El passat 9 de maig la UTE va sol·licitar la suspensió del judici per 60 dies “en vies d’arribar a un acord” i l’11 de gener el jutjat va arxivar de forma provisional el judici.

Més enllà del contenciós entre Arnó i la Paeria, des del Comú de Lleida:

  • Exigim que s’imposin a la concessionària les penalitzacions contemplades en l’apartat 1.22 del Plec de clàusules administratives en cas d’incompliment de contracte.
  • Pensem que estem davant d’una oportunitat per començar a fer bé les coses i fer un punt i apart al desgavell que ha representat la gestió dels radars per part de l’equip de govern.
  • Entenem que cal escoltar en primer lloc els tècnics en mobilitat per determinar si el servei de radars i semàfor vermell és necessari per millorar la seguretat a la ciutat.
  • En cas que l’informe dels tècnics sigui afirmatiu, apostem per fer per via d’urgència l’estudi previ per municipalitzar tots els elements del servei públic municipal de control de trànsit i de seguretat vial (semàfors, radars, control d’accessos, semàfor vermell i càmeres).

Considerem que les decisions de l’equip de govern constaten que el seu objectiu prioritari no està sent la seguretat vial a la ciutat de Lleida. Cal remarcar que des del juliol passat coneixen l’informe de la Guàrdia urbana en que recomanava aprovar un nou llindar de velocitat màxima, i que la seua proposta era que s’aproximés al criteri de “tolerància 7” fixat per ministeri al febrer de 2015. Concloem que les negociacions fetes durant els darrers 10 mesos no han buscar el bé comú dels veïns i veïnes de Lleida ja que la demanda per lucre cessant d’un milió d’euros sembla ajornada a canvi, suposadament, d’una pròrroga per 2 anys a una UTE que ni tan sols ha complert les inversions compromeses en 4 anys.

 

 

Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on Google+0Email this to someone

Aquesta web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferir-li una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem d'elles. més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close