Demanem aplicar el màxim de penalitzacions per als habitatges buits

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per viure and tagged , , , , , .
habitatge

Amb l’objectiu de promoure la posada en lloguer dels habitatges desocupats sense causa justificada, el comúdelleida reclama aplicar els recàrrecs màxims previstos en la llei, així com una acció més decidida de l’Ajuntament per identificar aquests pisos buits i promoure que entrin al mercat de lloguer, tant a través d’aquestes penalitzacions com les bonificacions per als qui els posin a la xarxa de mediació de l’Ajuntament.

La legislació permet aplicar recàrrecs del 50% de la quota líquida de l’IBI per als immobles d’ús residencial que estiguin desocupats de manera permanent, sense causa justificada, durant més de dos anys, i només si els propietaris tenen quatre o més habitatges. I permet ampliar aquest recàrrec fins al 100% quan el mateix propietari tingui més de dos pisos desocupats en el mateix municipi.

“A Lleida, el PSC va decidir que només aplicaria aquest 100% a partir de tres pisos buits, i a més a més no està fent la feina per identificar aquests propietaris que mantenien pisos desocupats quan tanta falta fa ampliar el parc d’habitatge de lloguer”, ha valorat la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.

Per això, el grup municipal proposa aplicar el recàrrec del 100% ja a partir del segon pis desocupat dins de la ciutat, al mateix temps que reclama que l’Ajuntament utilitzi totes les eines que té a l’abast per identificar els pisos buits, com ara les dades de consum d’aigua o del padró. “El govern no està fent aquesta feina d’identificació ni obrint els expedients corresponents, i això fa que moltes mesures com aquests recàrrecs, i també les bonificacions per promoure que els pisos buits passin a la Xarxa de lloguer de l’Ajuntament, quedin en res”, criticava la regidora.

Des del comúdelleida es considera que aplicar aquestes mesures permetria actuar de manera directa i a curt termini per augmentar l’oferta d’habitatge, complementant les polítiques de construcció de nous pisos que impulsa el govern. “És urgent activar instruments efectius per posar pisos buits al mercat. No podem esperar anys a què es construeixin noves promocions mentre hi ha habitatges tancats. El sistema de bonificacions a l’IBI als propietaris que posen pisos en lloguer a preus assequibles i de penalitzacions als que opten per mantenir-los desocupats de forma permanent és una manera de fer política d’habitatge real i immediata”, concloïa la regidora.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest