Demanem que la Junta de Govern Local que tractarà del projecte del Parc de les arts sigui pública i oberta a la ciutadania

Posted on Posted in Notícies, Paeria and tagged , .

La sentència del Tribunal Constitucional 161/2013 de 26 de setembre estableix que quan el ple delega en un altre organisme municipal una atribució pròpia, el tractament ha de ser el mateix que en el ple: ha de ser pública i oberta a la ciutadania.
El Ple d’abril va aprovar la delegació de competències del Ple a la Junta de Govern Local per resoldre les al·legacions presentades al projecte del Parc de les Arts, i la concessió administrativa sobre el domini públic en una part de la finca.
Per tant, i segons la jurisprudència del TC, la junta de govern ha de tenir el mateix caràcter públic que un ple municipal, permetent que hi assisteixin els ciutadans que ho desitgin. Mitjançant aquest caràcter públic, s’evita un ús inadequat de la facultat de delegar les atribucions, entenent que aquesta potestat mai hauria de servir per fer passes enrere en la transparència de l’administració municipal.
Per motius de transparència i d’higiene democràtica, els grups municipals de CIU, ERC–Avancem, Crida i Comú demanem a la Secretaria General de l’Ajuntament de Lleida, que la Junta de govern local debati el punt referent a resoldre les al·legacions presentades al citat Plec de Clàusules Administratives Particulars i Prescripcions Tècniques de forma pública i oberta a la ciutadania i que pugui assistir lliurement tothom que estigui interessat. Caldrà informar adequadament del dia que se sotmet a debat i votació les al·legacions, seguint procediment recollit al Cartipàs, d’acord amb els principis constitucionals de donar la màxima publicitat i concurrència als assumptes competència del ple municipal, tal com correspon a un estat de dret.

Ple Paeria abril 2017


El que diu la sentència del Tribunal Constitucional de 2013
L’esmentada sentència del TC diu “la exigència de publicidad de la actividad desarrollada por los órganos de caràcter representativo se constituye y se proyecta en relación con la publicidad de sus sesiones, la publicación de las deliberacions y los acuerdos adoptados, y el acceso a la documentación que los sirva de Soporte. Esta exigència de publicidad es, por tanto, no solo una genèrica manifestación del principio democrático del Estado (art. 1.1 CE), sino tambien una manifestación del derecho de los ciudadanos a la participación directa en los asuntos públicos (art. 23.1 CE)”. A continuació el TC entén que aquesta exigència de publicitat, incloses les sessions “es aplicable a la actividad del Pleno municipal, en tanto que organo de caràcter representativo de una colectividad política territorial”. El Tribunal acaba considerant que la publicitat dels afers de Ple s’arrossega fins a l’òrgan que finalment exerceix la competència. Finalment interpreta que l’article 70.1 de la LBRL quan determina que les sessions de la JGL no són publiques, només és constitucional si s’entén que no és aplicable a l’adopció d’acords que fan referència a les competències delegades del Ple.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest