El Comú esmena l’ordenança de mobilitat de Junts i ERC “per avançar en la pacificació, amb més seguretat i menys contaminació”

Posted on Posted in Ciutat per viure, Comú de Lleida, Notícies, Paeria and tagged , , .

El Comú de Lleida demana canvis en l’ordenança de mobilitat que han presentat Junts i ERC per tal que permeti el compliment del Pacte d’Entesa. “Volem una nova ordenança de mobilitat que pacifiqui la ciutat, aporti seguretat viària i redueixi la contaminació atmosfèrica, i amb aquest objectiu ha presentat 25 esmenes que es debatran al ple municipal de divendres” ha explicat el regidor del Comú Sergi Talamonte. “Tal com està plantejada, l’ordenança de mobilitat incompleix el Pacte d’Entesa per avançar en una ciutat 30 pacificada i no respon a les urgències derivades de l’emergència climàtica”, ha explicat Talamonte.

El text que el regidor Joan Ramon Castro presentarà al ple es limita a donar compliment als mínims legals obligatoris, com per exemple que siguin zona 30 tots els carrers d’un únic sentit. El Comú creu que cal avançar per implantar de forma efectiva la zona 30 a tota la ciutat i vol anar a més, amb zones pacificades de 20 km/h on la prioritat no la tinguin els cotxes sinó els vianants, que poden creuar per qualsevol punt. Posar els vianants al centre de la mobilitat urbana també passa per limitar a un minut l’espera màxima d’una persona davant un semàfor, i acabar amb esperes injustificables, que actualment poden ser superiors al minut i mig.

La proposta del Comú de Lleida també vol facilitar al màxim que la gent pugui circular en vehicles sostenibles com el patinet o la bicicleta. Per exemple, s’ha de possibilitar l’aparcament segur permetent subjectar les bicicletes i patinets en determinats elements del mobiliari urbà sempre que no n’impedeixin l’ús normal ni obstaculitzin el trànsit de vianants o vehicles, quedant exclosos els troncs dels arbres, semàfors, papereres, contenidors, bancs, i marquesines de transport. Cal facilitar l’aparcament segur en una ciutat on -malauradament- no s’han desenvolupat infraestructures necessàries com aparcaments de bicicletes.

Per altra part, considerem que a un infant de 13 anys no se’l pot obligar a circular per la calçada, més encara quan hi ha moltes zones de Lleida sense carril bici. Per tant, cal ampliar fins als 14 anys l’edat on els infants poden circular, a menys de 10 per hora, per la vorera, sempre acompanyats d’un major d’edat.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest