El Comú de Lleida preguntarà al Ple per quin motiu s’han eliminat 3 classes a les escoles bressol municipals (Balàfia, Secà i Llívia) passant de 689 places ofertades a 657 per al proper curs. L’any passat, per exemple a Balàfia, hi va haver 32 preinscripcions per a 22 places: es van quedar 10 famílies fora i enguany baixen l’oferta a 13. Cal afegir el fet que al proper curs hi haurà una baixada de taxes, com es va aprovar al ple d’ordenances, fet que fa preveure un augment de la demanda. Davant això, no és un contrasentit reduir les places ofertades? Per altra part, quines són les mesures promocionals que s’estan desenvolupant respecte a la matriculació a les escoles bressol i d’infantil, per aclarir si s’informa a la població de la baixada de les taxes i preus de menjador que hem aconseguit per al curs 2016-2017.
Per altra banda, segons decret, s’autoritza la compensació d’hores extraordinàries als treballadors de la Paeria amb jornades de descans. Preguntarem si s’ha previst a l’oferta pública de treball incrementar la plantilla de funcionaris de la regidoria de participació per tal d’atendre exigències com l’elaboració del nou Reglament de Participació i per donar compliment al mandat plenari de treballar els pressuposts participatius.
El Comú també preguntarà al Ple quines ofertes ha contemplat la Paeria per adquirir 10 nous autobusos, en la recerca de l’opció més avantatjosa per a la ciutat. Vist que s’ha aprovat una opció de leasing a 7 anys, quina quantitat s’haurà de pressupostar anualment per la compensació a la empresa concessionària del servei públic?
Pel que fa a l’adjudicació de l’Ajuntament de Lleida a la UTE-JARDINERS DE LLEIDA, participada per Arnó, Urbaser i Glauca, per la contractació del manteniment i conservació de la jardineria urbana de la ciutat i vist que aquest decret obliga a l’esmentada empresa a realitzar les millores distribuïdes i assignades en el pressupost, preguntem: per què fins ara la Paeria no ha anat exigint les millores a aquesta mercantil? La concessionària del servei ha aportat un cronograma de millores? L’equip de govern té previst fer-lo públic? L’esmentada empresa adjudicatària del servei ha presentat al·legacions al present decret o l’ha recorregut?
Finalment, recordarem per enèsima vegada a l’alcalde que ha de complir amb el cartipàs o subsidiàriament amb l’acord de la comissió de transparència respecte els terminis de lliurament del decrets. El Cartipàs diu que tots els grups municipals han de rebre els decrets d’alcaldia 48 hores després de la seua signatura, per bé que atenent a la dificultat de complir aquest requisit, a la comissió de la transparència es va aprovar allargar el termini a una setmana. L’alcalde, però, segueix incomplint. Li preguntarem per quin motiu.