La regidora del comúdelleida, Laura Bergés en la comissió informativa extraordinària de Seguretat, Mobilitat, Civisme i Convivència celebrada avui, ha expressat les seves preocupacions sobre la manca de transparència del govern en la convocatòria i la presentació de documentació, així com la lentitud en les propostes de mobilitat urbana.
En relació amb el procediment:
El govern no ha facilitat la informació als regidors i regidores d’acord amb l’establert al Reglament Orgànic Municipal, que fixa que la convocatòria de les comissions informatives s’ha de fer amb un mínim de tres dies d’antelació, facilitant al mateix temps la documentació dels assumptes que s’hi hagin de tractar. Per contra, la convocatòria s’ha fet sense documentació annexa i durant la sessió s’han presentat uns PowerPoints de resum dels assumptes.
“Considerem que el govern ha supeditat el correcte funcionament de la comissió a la seua estratègia comunicativa, al no voler facilitar cap documentació abans de la roda de premsa. Això ens priva d’exercir la nostra tasca de regidores correctament, i per això estem valorant portar aquest incompliment del reglament als serveis jurídics o la síndica de greuges.”
En relació amb els continguts:
Des del comúdelleida es valora que el govern està anant molt lent en definir les propostes de mobilitat. “Esperàvem que el Pla de Mobilitat concretés més les accions a desenvolupar, els calendaris i pressupost previst, o que s’hagués anat avançant paral·lelament en qüestions com la revisió i reforç del servei d’autobús. Però pel que ens han explicat avui, el Pla de Mobilitat només torna a dir que cal reforçar el servei i fer els estudis corresponents. Fa vuit anys que els grups de govern responsables de mobilitat ens estan dient que cal fer aquests estudis abans de prendre decisions sobre el servei de bus, i fa vuit anys que esperem que es facin aquests estudis!”
Pel que fa a la ZBE, a l’espera de rebre tota la documentació, des dels comúdelleida es valora que la proposta tindrà poc impacte en la millora de la qualitat de l’aire. “Es preveu una aplicació molt lenta i amb moltes excepcions, i això ens fa pensar que el govern realment no té ambició de canviar el model de mobilitat de la ciutat amb el reforç necessari del transport públic i de les opcions de mobilitat no contaminant. Per això té por de posar més restriccions als vehicles contaminants“.
Notícies relacionades: Reclamem informació i un pla de treball clar en polítiques de mobilitat
El servei d’autobusos. Fartes de prorrogar una gestió privada ineficient