El POUM limita l’alçada de més de 2.000 edificis i redueix més les zones verdes

Posted on Posted in Notícies, Paeria and tagged , .

En la revisió a contrarellotge dels canvis que es plantegen en el POUM hem palesat que tan sols s’han reduït un 25% el nombre d’edificis afectats pel volum disconforme (de 2.900 a 2.163), alhora que manté l’alta densitat urbana en els nous sectors residencials. El PSC aposta per reduir encara més les zones verdes, intentant maquillar-ho a base de computar com a zones de gaudi urbà parcs com el de Serrallarga i manté sense canvis projectes com el del Parc de les Arts malgrat l’oposició veïnal. La supervisió de la documentació també evidencia actuacions en benefici dels especuladors, ja que l’ajuntament els aplana el camí perquè compleixin amb la mesura que obliga a fer 1 habitatge al centre històric per cada 10 als afores. La Paeria manté que l’actual POUM expira al 2019, en contra del criteri de la Generalitat, que ja ha dit que és vigent fins al 2023. Novament l’equip de govern demostra baixesa en els procediments, en tant que incorpora -sense esmentar-ho- propostes que hem fet altres grups municipals i altera diverses al·legacions desvirtuant-les per acabar introduint canvis que no es corresponen a la modificació demanada.

Fa uns dies us vam explicar que el PSC especulava amb els Camps Elisis fent pisos innecessaris, menys Fira i menys espais verds. El Comú detalla a continuació noves actuacions contra l’interès comú en aquest POUM que l’equip de govern i els seus socis de PP i C’s volen aprovar a corre-cuita:

  • Es retoca el redactat del Volum disconforme, que passa de 2900 edificis afectats a 2163. Dit d’un altra forma, malgrat el que han transmès públicament, el 74,5% dels edificis afectats inicialment per aquesta mesura, continuen igual. Es neguen a ensenyar els plànols de com quedarien ara els edificis afectats, ni als grups municipals ni als veïns, denotant opacitat i nul·la voluntat de fer el POUM entre totes.
  • La proposta de revisió anticipada del POUM segueix mantenint que l’actual pla General expira al 2019 malgrat que la Generalitat ja ha certificat que l’actual és vigent fins al 2023. En cap lloc indica que es tracta d’una revisió anticipada.
  • Mantenen la mesura de permetre construir més pisos per sobre de les necessitats demogràfiques a canvi de fer petites actuacions de millora al casc antic i altres barris. Volen impedir que els especuladors que volen fer promocions als sectors no delimitats hagin de pagar un preu més alt pels terrenys de moneda de canvi amb les actuacions al casc antic. En cas que un propietari de parcel·les al Centre Històric es negui a vendre o demani un preu més alt de mercat l’ajuntament l’expropiarà i donarà aquestes parcel·les als grans promotors per que a canvi puguin fer actuacions urbanístiques als extraradis de la ciutat amb proporció 1 habitatge Centre Històric 10 habitatges als afores. Aquest procediment, a més, no garanteix la qualitat de les rehabilitacions, ja que les actuacions al Centre Històric s’imposen com a condició a constructors que el que volen es construir a les zones de creixement, i que, per tant, no tenen cap interès a gastar-se gaire diners en la rehabilitació. Aquest model afavoreix que el procés de rehabilitació del casc antic sigui al mínim cost, sense un pla de rehabilitació homogeni i de qualitat planificat per l’ajuntament.
  • El POUM manté l’alta densitat urbana en els nous sectors residencials exactament igual a la aprovació inicial.
  • Relega el polígon logístic de Torreblanca a una situació de reserva, impedint la implantació d’activitat logística a curt termini.
  • Manté la creació de 22 urbanitzacions a l’Horta generant un procés especulatiu urbanístic dins l’espai agrari del municipi.
  • Augmenta l’engany en el comput de les zones verdes: Comptabilitza els parcs territorials (terrenys no urbanitzables) com zona de gaudi de les zones urbanes
    • Augmenta els m2 de dels parcs territorials passant de 1.685.632 fins a 1.839.395 i els comptabilitza com zones verdes urbanes per quadrar els números. Comptabilitzen ara com a parc territorial l’abocador clausurat de Serrallarga per compensar un nou augment de sostre urbanitzable de quasi un milió de metres quadrats més.
    • Redueix en 200.000m2 els parcs urbans, els verds urbans les places i els verds esportius.
    • Juga amb les xifres per maquillar. És una proposta encara menys verda que la de l’aprovació inicial.
  • Manté la ordenació de l’equipament del Parc de les Arts amb 4.000 m2 al carrer Alcalde Pujol en contra de la proposta de la plataforma veïnal El Parc és Nostre.

Incorpora, sense esmentar qui les fa, propostes del Comú de Lleida

1- Elimina una franja de terreny mort de diversos quilòmetres de llarg amb l’ampliació fins a la via de l’AVE dels nous sectors no delimitats al nord i sud del turó de Gardeny.

2- Incorporació d’una gran zona verda al voltant del Molí de Sant Anastasi. Malgrat això no soluciona la gran rotonda de connexió, tal com demanaven els veïns.

3- Modificació de la variant de Sucs per no afectar les edificacions i explotacions preexistents i per abaratir el seu cost, malgrat que no segueix la proposta de traçat del Comú.

Altera diverses al·legacions desvirtuant-les

No pensen enviar informes de resolució a les persones que van fer les 476 al·legacions (1021 propostes) com obliga la llei. Per tant, es genera indefensió en tant que, a més, reinterpreten i desvirtuen les al·legacions presentades per fer una resolució que molts cops no es correspon a la modificació demanada. No hi ha informes tècnics amb detall i fonaments legals que acompanyin les resolucions dels centenars d’al·legacions de veïns i entitats i en molts casos es desestimen amb mitja fulla escrita sense cap explicació argumentada.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest