Esmenes per un Pla de Mobilitat realment transformador de la mobilitat urbana

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per viure, Comú de Lleida and tagged , , , , , .
Pla de Mobilitat

Davant d’unes propostes d’actuació que segueixen ajornant la presa de decisions en temes cabdals com la millora dels serveis d’autobús o la definició de la xarxa de vianants i la xarxa viària, el comúdelleida ha recollit les propostes concretes que entitats socials i el propi grup municipal han presentat en els darrers anys per millorar la mobilitat sostenible i que estan en la línia dels principis de la xarxa Ciutat que Caminen.

«No entenem que hàgim contractat una empresa durant més de dos anys per fer el nou Pla de Mobilitat i que les propostes en temes cabdals com la definició d’un nou servei d’autobús o la revisió de les àrees de prioritat per a vianants siguin que cal fer estudis!», reclamava la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.

«Entenem que el govern i l’empresa haurien hagut de tenir en compte les propostes que ja fa anys que estan sobre la taula, o amagades als calaixos, i que haurien permès presentar un Pla de Mobilitat amb accions, pressupost i calendari molt més definit».

Prioritzar els desplaçaments a peu i la seguretat de vianants i ciclistes

Pel que fa a la mobilitat a peu, les esmenes del grup municipal inclouen la definició de zones preferents de Mobilitat Individual Sostenible (MIS) en 11 barris perifèrics de la ciutat, on els patinets, bicicletes i vianants tindrien prioritat respecte als vehicles.

A més, es proposa una xarxa de corredors per a vianants que connecta el centre de la ciutat, que es proposa com a zona vianalitzada, amb les zones de preferència MIS, dotant la ciutat de permeabilitat amb itineraris a peu de forma segura i còmoda, i connectant els aparcaments dissuasius amb els barris i centre de la ciutat.

També es concreten actuacions per incrementar les àrees vianalitzades o per ampliar l’espai de voreres, així com mesures per millorar la senyalització dels itineraris a peu i en bici, per completar els camins escolars segurs i per millorar la xarxa de carrils bici.

Propostes concretes per a la millora del servei de bus

Pel que fa al transport públic urbà, les esmenes que presenta el comúdelleida també van en la línia de concretar unes propostes que el Pla de Mobilitat deixa enunciades de forma genèrica i sense una orientació clara.

«En l’Audiència Pública sobre el servei d’autobús les entitats, veïnat i treballadors de l’empresa gestora van coincidir en la necessitat urgent d’una millora i ja van apuntar cap on havia d’anar adreçada. Per això trobem insòlit que en gairebé tres anys d’elaboració del PMU no s’hagi pogut arribar a un major nivell de concreció en les propostes», defensava Bergés.

Reforçar les línies 7 i 10 i les freqüències dels caps de setmana, modificar el recorregut de l’L6 per donar servei a l’interior de Ciutat Jardí, ampliar els horaris de matí i vespre per garantir la intermodalitat amb el tren, o la creació de nous serveis com Mariola-Centre, Pardinyes-Centre, o Centre Històric, són algunes de les propostes que s’incorporen en les esmenes del grup municipal.

A més el grup ha introduït una esmena per millorar l’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional a les parades i autobusos, amb la incorporació d’avisos acústics i visuals, o la senyalització en braille a les parades. També es reclama que s’incorporin al PMU les propostes de la Marea Pensionista per millorar les infraestructures de les parades prioritzant la instal·lació de marquesines i bancs en parades situades a llocs d’especial sensibilitat, com hospitals, CAPs i tanatoris.

El comúdelleida ha fet una crida a incorporar aquestes propostes ja plantejades per la ciutadania, entitats i professionals del sector en el Pla. «Aquest Pla de Mobilitat Urbana Sostenible respon a un govern retardista, que parla molt de mobilitat sostenible, però que va posposant la implementació de les transformacions que implica i que una bona part de la ciutadania fa temps que li reclama», ha conclòs Bergés.

 

Aquí pots veure el document amb les nostres esmenes

Notícies relacionades: Noves esmenes per accelerar la implantació de la Zona de Baixes Emissions i vianalitzar el Centre Històric

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest