La denúncia que el Comú va fer el passat mes de gener va servir per donar a conèixer que Arnó-Sice reclamava més de 2 milions d’euros a la Paeria, i l’alcalde ho va tapar amb un suposat acord amb la concessionària. Gairebé un any després, Àngel Ros segueix sense donar cap explicació a l’altra pregunta del Comú: per què la Paeria no compleix amb l’obligació legal de destinar els ingressos per multes a seguretat vial?
El Comú va entrar al registre ja fa un mes 5 preguntes el passat 27 d’octubre. Quant s’ha ingressat? Quant s’ha invertit en seguretat vial enguany? Compleixen Paeria i Arnó les obligacions d’inversions? Quant s’invertirà al 2016? Un mes després, encara esperem respostes.
Una gestió pèssima que impossibilita beneficis per a la ciutadania
“La societat podria tenir un retorn de les multes de radar que anés molt més enllà de la reducció de la sinistralitat, però l’ajuntament incompleix les seues obligacions i fa la vista grossa amb les de la concessionària, i el resultat és que no arriben les millores en seguretat vial” valora el regidor del Comú Sergi Talamonte, qui lamenta l’opacitat reiterada de l’equip de govern en l’externalització de les multes de radar i semàfor vermell. Estem davant un ajuntament que protegeix l’empresa adjudicatària i no pas la ciutadania, i això s’ha tornat a fer evident amb la sentència del Tribunal Suprem que veu il·legals les multes dels semàfors amb càmera. “Mentre a Sant Sebastià van deixar de multar en el moment en què es va posar en dubte la fiabilitat dels semàfors vermells, aquí van continuar sancionant, i fins i tot continuen multant després de la sentència. Es protegeixen els interessos d’una empresa per damunt dels de la ciutadania, i això eś molt greu”. Davant aquest desgavell, “des del Comú reiterem l’exigència d’explicacions públiques a l’alcalde Àngel Ros, i li recordem que ha de complir amb les seves obligacions com a servent de la ciutat i que ho faci atenent les prioritats de la ciutadania, amb tota la transparència i honestedat que entenem que mereix la gent de Lleida” conclou Talamonte.
La Paeria, un cop descomptat el que paga a l’empresa, percep la resta, el 68,5% de cada sanció. Segons el Plec del Contracte, els ingressos de les sancions obtingudes per infraccions de la Llei de Trànsit s’han d’aplicar al finançament de la seguretat vial, prevenció d’accidents de trànsit i ajuda a les víctimes. El contracte també obligava a Arnó-Sice a fer unes inversions que no s’estan complint, i que podeu veure resumides en aquesta taula extreta del mateix contracte.