Exigim una acció decidida del govern municipal per la transició energètica

Posted on Posted in Ciutat capdavantera, Ciutat democràtica, Ciutat per viure, Ciutat valenta and tagged , , , , , .
comunitats energètiques

El comúdelleida denuncia la manca de compromís del govern de la Paeria amb la transició energètica i exigeix mesures concretes per impulsar les comunitats energètiques ciutadanes.

L’informe sobre el Pla d’Acció pel Clima i l’Energia Sostenible (PACES), demostra que Lleida es troba en una situació preocupant, ja que no disposa d’un responsable designat per a la implementació del PACES, ni tampoc de personal assignat per a fer-ne el seguiment.

Segons la regidora del comúdelleida, Laura Bergés, “Lleida està perdent una oportunitat per avançar cap a un model energètic més democràtic i sostenible. No només no s’estan complint els compromisos adquirits, sinó que tampoc es promou la participació ciutadana en aquest procés. És urgent que l’Ajuntament aposti decididament per les comunitats energètiques ciutadanes, facilitant els ajustos normatius necessaris i destinant-hi els recursos adequats“.

L’informe revela que l’Ajuntament de Lleida no ha realitzat l’inventari de seguiment d’emissions ni ha redactat cap informe de seguiment dels PACES, incomplint així els acords del Pacte d’Alcaldes pel Clima i l’Energia Sostenible. A més, no s’han habilitat mecanismes de participació pública per implicar els agents socials i econòmics en la definició d’aquestes polítiques, contravenint la Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica.

La regidora ha posat èmfasi en la necessitat d’impulsar les comunitats energètiques aprofitant teulades i solars municipals per a la generació d’energia compartida. “No s’està promovent prou la creació de comunitats energètiques amb un component social clar, que permetrien reduir la dependència energètica i els costos per als veïns i veïnes“.”Trobem una inacció permanent en les polítiques de transició energètica per part del govern. No s’utilitzen els recursos públics per fomentar un model energètic més sostenible i just, malgrat comptar amb teulades i solars municipals”, explicava Bergés.

El comúdelleida posa èmfasi en la necessitat d’impulsar aquestes comunitats que permetin a la ciutadania generar i compartir la seva pròpia energia renovable, així com la instal·lació de plaques solars en edificis públics i privats, especialment al Centre Històric. A més, exigeix que es destinin recursos específics i es facin els ajustos normatius necessaris per facilitar la seva implementació.

Des del grup municipal s’insta l’Ajuntament a fer passos decidits per facilitar la instal·lació de plaques solars en els edificis del Centre Històric i a impulsar amb força les comunitats energètiques, aprofitant el potencial de l’espai públic per una transició energètica justa i accessible per a tothom.

Informe: https://comudelleida.cat/wp-content/uploads/1.-Informe_2024_23_ca.pdf

Prec a la Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat: https://comudelleida.cat/wp-content/uploads/2-25-Gestió-ciutat-Cdll-Prec-energia.pdf

Preguntes a la Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat: https://comudelleida.cat/wp-content/uploads/2-25-Gestió-ciutat-Cdll-Preguntes-energia.pdf

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest