L’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana va reduir a la meitat el temps d’espera per ser atès l’any 2019

Posted on Posted in Comú de Lleida, Notícies, Paeria and tagged , , , .

L’OMAC, l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana, que depèn de la regidoria de Participació i Lluita contra la corrupció, va gestionar l’any 2019 15.043 cites prèvies, tant on-line com telefòniques.

A més, el servei va aconseguir reduir a la meitat el temps d’espera per ser atès presencialment, passant de 15’18” (2018) a 6’7” (2019). També es pot dedicar més estona a la persona que s’atén: 10’33” (2019) davant dels 9’45” (2018).

Aquesta millora es deu, en part, al servei de cita prèvia on-line que l’Ajuntament de Lleida va posar en marxa el juliol del 2019 per ampliar el model anterior, iniciat el darrer trimestre de 2018 (amb un total de 5.770 cites) que era sols telefònic.

La regidora de Participació, Elena Ferre, va acompanyar a l’alcalde Miquel Pueyo en la seva visita a les dependències de l’OMAC aquesta setmana, que estan situades a la rambla de Ferran des de l’abril de 2018.

Un altre dels serveis que fa l’OMAC és l’alta al padró municipal. L’any passat, precisament l’alta al padró municipal va ser la gestió més demanada per cita prèvia on-line o telefònica: 14.467 peticions del 2019 davant les 4.727 que es van sol·licitar el 2018.

L’objectiu de mesures com la cita prèvia és precisament reduir la presencialitat en la gestió dels tràmits municipals, en favor de la comoditat de la ciutadania, així com descongestionar el servei i potenciar la seva eficàcia.

 

Fotografia de Javi Martín (Paeria)

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest