L’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) reobrirà les seves instal·lacions al públic aquest dijous només amb cita prèvia i de 9 a 14h, per aquells tràmits que no es puguin fer telemàticament, amb l’aforament limitat, utilitzant mampares de metacrilat ja instal·lades i amb totes les mesures de prevenció i de seguretat sanitària fixades per preservar la salut dels usuaris i dels agents d’atenció, seguint els plans de desconfinament aprovats per l’Ajuntament de Lleida.
“La regidoria de Participació i Lluita contra la corrupció, amb tot el personal, ha fet un esforç per adaptar-se a contrarrellotge a les obligacions sanitàries. Ha estat un exemple de teletreball i atenció telemàtica”, ha explicat la regidora Elena Ferre.
Ferre ha afegit “reobrim, però no estem ni de bon tros en una situació normal, cal mantenir l’esforç de la ciutadania per recórrer sempre que es pugui al telèfon i a la resta de canals de relació a distància, i només vingui a l’OMAC quan hi hagi algun tràmit que ha de ser presencial i sempre demanant cita prèvia». Hi haurà 6 punts d’atenció en taules i l’aforament entre usuaris i agents d’atenció mai podrà superar les 18 persones a l’interior de l’oficina.
Cal evitar les visites amb acompanyants, serà obligatori l’ús de mascareta i hi haurà gel hidroalcohòlic a disposició de les persones usuàries. Les taules d’atenció tindran una separació mínima de dos metres, garantint la distància mínima entre l’usuari i els agents d’atenció, i hi haurà una sala d’espera amb un màxim d’aforament de 8 persones. Caldrà portar a mà el document identificatiu, que es requerirà a l’entrada, i es recomana portar bolígraf propi per signar la documentació corresponent i així no haver de compartir material susceptible de contagi.
Les persones que necessitin contactar amb l’OMAC poden fer-ho trucant al telèfon 973678060 o enviant un e-mail a gestions-omac@paeria.cat. La cita prèvia es podrà per via web i per telèfon (973678060) quan s’obri l’oficina.
Implantació de les mesures sanitàries de prevenció
El passat 6 de maig la Regidoria de Participació i Lluita contra la corrupció va iniciar, tant a l’OMAC (Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana) com a l’OGAT (Oficina de Gestió i Atenció Tributària) la implantació de les mesures sanitàries de prevenció per poder tornar a prestar el servei presencial, com l’ampliació de la distància entre taules, la instal·lació de mampares de metacrilat i l’ús obligatori de mascaretes.
La regidora de Participació i Lluita contra la corrupció, Elena Ferre, va destacar que durant el període de confinament, les oficines d’atenció al públic municipals han estat “un exemple de teletreball i atenció telemàtica” i que, per exemple, només durant la darrera setmana l’OMAC va resoldre 129 consultes per correu electrònic i en va atendre 829 per telèfon.
Durant el període de confinament, la ciutadania ha pogut fer ús d’una sol·licitud genèrica a l’OMAC per presentar sol·licituds que no tenien un tràmit en línia específic i fer ús per sol·licituds relatives a taxes i impostos de l’Oficina Virtual Tributària, que des del 16 de març ha rebut un total de 11.925 entrades.
Les mesures de seguretat que es van implantar per a usuaris i agents d’atenció són:
- A l’entrada de les oficines hi constaran cartells de limitació d’aforament de l’espai d’atenció, així com cartells i infografies destacant les principals indicacions i mesures que cal seguir en aquest espai.
- S’han col·locat mampares de metacrilat de protecció en les zones d’atenció ciutadana.
- S’han separat les taules d’atenció dos metres entre elles. Es garantirà la distància mínima entre l’usuari i els agents d’atenció mitjançant la senyalització amb cadires, línies, cintes i altres elements que marquen la separació a mantenir.
- S’han disposat les cadires d’atenció a una distància prudencial d’almenys un metre.
- Es disposarà de gel hidroalcohòlic. Els usuaris pendents de ser atesos hauran de procedir a la neteja de mans amb el gel hidroalcohòlic que estarà a la seva disposició quan entrin a l’oficina.
- Serà obligatori l’ús de mascareta per a usuaris i agents. Els agents d’atenció també disposaran de guants.
Les persones externes s’esperaran a l’entrada de l’edifici fins que no es verifiqui la seva identitat i si tenen cita prèvia. Caldrà identificar les persones que acudeixin a les Oficines d’Atenció per poder controlar l’entrada i per garantir una traçabilitat dels accessos. A tal efecte, en el moment de sol·licitar la cita, s’haurà d’identificar tant la persona que la sol·licita com els seus acompanyants.
Imatges de Javi Martín, Premsa Paeria.