Moció del Comú per la regularització urgent de diversos aspectes de la Llotja

Posted on Posted in Notícies, Paeria and tagged , , , .

Sobrecostos en les entrades
Els assistents a espectacles programats a la Llotja han de pagar -encara actualment- un preu abusiu ja que la licitadora de la gestió del ticketing carrega 2€ per entrada, tant en venda via telegestió com en venda en taquilla, tot i que el contracte amb aquesta empresa va finalitzar el 31 de desembre de 2015. Aquest sobrecost que contribueix a carregar en excés els preus dels espectacles va ser permès per la “Fundació del Teatre de la Llotja” mitjançant un document signat pel seu gerent, Jesús Costa. En condicions normals de mercat aquests preus de gestió d’equipaments públics suposen menys d’uns 0’5€ per entrada.

La concessionària, segons estipulava el contracte, va posar en marxa el domini web teatredelallotja.cat i hi va integrar la secció d’Amics de la Llotja, assumint la gestió de les dades personals, un fitxer que va créixer ja que incorporava de forma automàtica les dades personals de les persones que compraven entrades.
Amb la finalització del contracte entre la Fundació del Teatre i Zucar Event SL, la gestió de la taquilla no va retornar a mans de La Llotja de Lleida SA, sinó que va continuar en mans d’una empresa sense cap contracte, igual que la gestió de la pàgina web, tal com consta a l’avís legal de la pròpia pàgina web, fet que evidencia que la gestió de l’activitat teatral no s’ha fet de forma seriosa per part dels responsables municipals.

Quan publiquem això, l’avís legal del web de la Llotja encara atribueix la gestió del web i les dades personals a Zucar Event SL


Aquests fets suposen una greu irregularitat en l’ús privatiu de la pàgina web un cop finalitzat el contracte amb l’empresa adjudicatària.
Quan una empresa del sector programa, la lliure concurrència en surt malparada
El fet que la gestió del ticketing i la programació fossin serveis prestats per la mateixa mercantil per contracte, podria haver generat un conflicte d’incompatibilitat ja que aquesta té marcats interessos en el món de la programació cultural a Lleida, fet que genera una possible situació de monopoli en el sector.
A principis de 2016 la regidoria de cultura va anunciar que la gestió de la programació artística del Teatre de la Llotja passaria a mans de la pròpia regidoria mitjançant l’Institut Municipal d’Acció Cultural IMAC.
Amb els fets recents i l’anunci de rescissió de la concessió de l’ús privatiu del Palau de Congressos i el Teatre de la Llotja per part de “La Llotja de Lleida SA” es tornaria a produir una nova situació d’irregularitat i de buit en la gestió de tot l’equipament i de la taquilla del teatre que cal redreçar. Fins ara cap responsable de la Fundació, ni de la regidoria de Cultura semblen decidits a fer-ho.
Una moció que aporta solucions urgents
El Comú proposa posar fil a l’agulla per fer front amb urgència a les diferents irregularitats de gestió detectades a la Llotja de Lleida. La moció ha de posar ordre al sistema de venda d’entrades presencial i telemàtic de la Llotja, a la gestió del fitxer amb les dades de més de 46.000 lleidatans i als webs dels amics de la Llotja i del mateix teatre. La proposta arriba després del silenci i la falta de resposta de la regidora Parra i de l’alcalde a les preguntes que el Comú de Lleida va formular en comissió.
Amb l’objectiu d’acabar amb aquestes irregularitats,  l’agrupació d’electors planteja al consistori que es tregui amb urgència a licitació el sistema de venda de entrades, que haurà d’excloure qualsevol empresa que sigui part interessada.
Finalment, urgeix recuperar la gestió del domini web “www. teatredelallotja.cat” i del club “Amics de la Llotja” per part de la Regidoria de Cultura de l’ajuntament de Lleida.
El Comú ha presentat la seua moció de manera conjunta amb les que també presenten, sobre la Llotja,  Pdecat i ERC-Avancem.
La Crida, per la seua part, també presenta una moció sobre la Llotja en aquest ple.
 
 

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest