Pardinyes perd 16.000 m² de zona verda

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per viure, Ciutat valenta, Comú de Lleida and tagged , , , , .
zona verda

El comúdelleida ha lamentat que a la Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat s’hagi donat llum verda a la proposta de modificar la qualificació urbanística del solar del mercat de Pardinyes, de zona verda a aparcament.

Aquesta decisió suposa renunciar a 16.000 m² d’espai verd al barri de Pardinyes, “un espai que podria haver estat destinat al lleure, al descans i al gaudi de la ciutadania“, subratllava la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.

La modificació del planejament urbanístic proposa compensar aquesta pèrdua d’espai verd, definint com a zona verda un solar del polígon dels Frares, ara definit com solar per a equipaments comunitaris .”Es tracta d’un espai en un polígon industrial i al costat d’una empresa que és principal focus d’emissió de pudors a Lleida, de manera l’espai verd de lleure eliminat a Pardinyes no tindrà una alternativa realment útil ni accessible per al veïnat”, ha lamentat Laura Bergés.

Segons la regidora “renunciar a un espai verd al barri, que hauria pogut ser un punt de trobada, d’activitats a l’aire lliure i de convivència veïnal, per traslladar-lo a una zona industrial, demostra una falta de sensibilitat amb els espais verds que necessita la ciutat i avui dia no té”.

Seguint amb aquesta línia, el comúdelleida considera greu que aquesta modificació prioritzi l’ús de l’espai de Pardiyes per a un aparcament que no actua com a dissuasiu a l’entrada de la ciutat, sinó que fomenta l’ús del vehicle privat per accedir al pavelló de Pardinyes. “No és un pàrquing dissuasiu per als qui venen de fora, sinó un pàrquing situat dins de la ciutat, que el que fa és fomentar l’ús del vehicle privat per arribar al pavelló de Pardinyes. Aquesta mesura lluny de reduir el trànsit, només l’incrementa“, explicava la regidora del comúdelleida, Laura Bergés, al mateix temps que reclamava el reforç del servei d’autobús per accedir a la zona i la definició d’un pla d’aparcaments realment dissuasius a les entrades de la ciutat.

El grup municipal considera que el plantejament del govern contradiu els objectius de sostenibilitat i de foment de la mobilitat activa i el transport públic, que haurien de guiar les polítiques urbanístiques de la ciutat.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest