Proposem l’obertura de patis escolars per a ús lliure fora de l’horari lectiu

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per viure, Comú de Lleida and tagged , , , , , , .
patis

El comúdelleida hem presentat, en el marc de la Comissió Informativa d’Acció i Innovació Social, una proposta per facilitar l’obertura dels patis escolars fora de l’horari lectiu per a ús lliure i autònom del veïnat, especialment infants i adolescents.

La iniciativa respon a una demanda creixent de diversos espais veïnals i col·lectius de jovent i infància que reclamen espais adequats per a un lleure saludable, especialment en barris on hi ha poques zones habilitades per al joc i l’esport.

“El projecte actual de Patis Vius és molt positiu i cal donar-li continuïtat, però és evident que, per les seues característiques, no pot arribar a tots els centres en el curt termini. Mentrestant, necessitem solucions més immediates per garantir que infants i adolescents disposin d’espais segurs per jugar i socialitzar”, ha afirmat la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.

Un exemple clar és el barri del Secà de Sant Pere, on el veïnat ha demanat reiteradament que s’obri el pati de l’institut perquè els infants hi puguin jugar a pilota, evitant així molèsties a altres espais públics com la plaça. “Sabem que alguns joves arriben fins i tot a saltar la tanca per poder jugar-hi. Això és una evidència clara de la necessitat que tenim de posar aquests espais a disposició del barri. A més, hi ha famílies disposades a col·laborar en l’obertura i tancament, un exemple de corresponsabilitat comunitària que cal aprofitar”, ha destacat Bergés.

La proposta planteja que, en paral·lel al desplegament progressiu del projecte Patis Vius, es promogui l’obertura dels patis escolars per a un ús lliure, sense necessitat de programació específica, com una alternativa ràpida i efectiva per ampliar els espais de lleure al conjunt de la ciutat. “Obrir els patis és una mesura senzilla, de baix cost i amb un gran impacte social”, ha conclòs la regidora.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest