El grup municipal exerceix aquest mes de juny la presidència de la Comissió Especial de la Transparència i ha presentat una proposta de treball centrada en el seguiment i control dels contractes dels serveis públics.
“L’objectiu és reforçar realment la transparència, la rendició de comptes i l’accés a la informació sobre la gestió de serveis essencials que afecten la ciutadania directament”, afegia la regidora del comúdelleida, Laura Bergés.
La proposta planteja revisar el funcionament de les comissions de seguiment dels contractes d’aigua, transport urbà, jardineria i neteja i recollida de residus, així com ampliar la informació que incorporen els informes anuals. Concretament, es demana incloure una fitxa de seguiment dels compromisos establerts per les empreses i de les millores incorporades als contractes, com per exemple dades sobre el compliment de les clàusules socials, ambientals, laborals, etc. A més d’informació relativa a la facturació, la gestió del personal, les incidències detectades i la seva resolució.
“No hi ha prou transparència en el compliment dels contractes. La transparència no pot limitar-se a publicar documents, sinó que ha de servir perquè la ciutadania i els grups municipals puguem conèixer amb detall la gestió dels serveis públics i, sobretot, si les empreses concessionàries estan complint els compromisos adquirits per contracte”, subratllava la regidora.
A més de reforçar el seguiment, la proposta també planteja estudiar mecanismes de control d’altres serveis públics externalitzats, com l’enllumenat, diversos serveis socials municipals, l’Aula de Teatre i els menjadors de les escoles bressol. Entre les mesures proposades hi ha l’elaboració d’informes trimestrals amb dades bàsiques sobre incidències, facturació i altres indicadors específics de cada servei.





