Proposem una rebaixa de 4 punts de l’IBI per reduir la pressió fiscal a la ciutadania

Posted on Posted in Ciutat amable, Ciutat capdavantera, Ciutat per viure and tagged , , , .
ibi

El grup municipal presentarà una esmena a les ordenances fiscals per demanar una rebaixa de 4 punts en l’Impost sobre Béns Immobles (IBI). Aquesta rebaixa permet compensar la pujada de la taxa de residus, garantint alhora la viabilitat pressupostària de l’ajuntament.

La pujada de la taxa d’escombraries suposa un increment de recaptació equivalent a 6 punts d’IBI, de manera que, com explicava la regidora Laura Bergés, “hi ha marge per aplicar la rebaixa que proposem sense comprometre el pressupost municipal”.

En aquest sentit, el grup destaca que aquesta rebaixa de l’IBI es compensa amb la pujada de la taxa d’escombraries i amb altres increments de recaptació que proposa el grup municipal. En aquesta línia, el comúdelleida presentarà esmenes per pujar l’IBI diferencial als immobles no residencials de més valor cadastral, i per congelar, en lloc de reduir, les taxes a turismes i motos.

“El que proposem és aconseguir increments de recaptació introduint més progressivitat i mesures de fiscalitat verda, a més d’optimitzant els recursos municipals amb una gestió més rigorosa”, afegia Bergés.

A més, el comúdelleida reclama recuperar i millorar les bonificacions per a la instal·lació de sistemes d’energia solar fotovoltaica, que el govern ha retallat. Actualment, s’estableix una bonificació fixa de 115 euros anuals per als immobles amb un valor cadastral inferior a 106.000€ que instal·lin plaques fotovoltaiques.

Des del grup municipal es proposa recuperar el nivell de bonificacions vigent el 2022, que va demostrar ser molt més efectiu per impulsar noves instal·lacions. En concret, es planteja que la bonificació s’apliqui a tots els immobles que instal·lin plaques solars, i que sigui una bonificació del 50% del cost de la instal·lació.

“El govern va rebaixar aquestes bonificacions i això ha frenat el ritme d’instal·lacions fotovoltaiques a Lleida. Quan nosaltres vam aplicar la bonificació del 50%, es va produir un creixement important d’instal·lacions. Per això, proposem recuperar el nivell de bonificacions del 2022 i així avançar en la transició energètica”, subratllava Bergés.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest