El nou POUM preveia reduir de 15 a 10 els grans parcs urbans de Lleida. Hem aconseguit que es mantinguin 3 dels 5 parcs que es volien eliminar, però el govern encara preveu eliminar els dos grans parcs que estaven previstos als barris de Balàfia i Instituts.
- Instituts – Rufea
- Hospitals – Balàfia
Dos grans parcs vinculats als dos rius de la ciutat, el Noguerola i el Segre.
Aquests parcs no són espais qualsevol. Són grans zones verdes necessàries per fer una ciutat més saludable, amb millor qualitat de vida, més ombra, menys calor i més natura.
Però el POUM preveu urbanitzar la zona que estava reservada per aquests parcs, fixant només l’obligació de naturalitzar una petita franja vora els rius.
Ja n’hem salvat 3… no en deixem perdre 2!
SIGNA ARA!
Gràcies a la mobilització i recollida de signatures anterior, el nou POUM ha rectificat parcialment: 3 dels 5 grans parcs urbans inicialment amenaçats s’han mantingut:
- Vallcalent – Mariola
- Secà de Sant Pere – Marimunt
- Magraners – Quatre Pilans
És una bona notícia, però no és suficient.
Cal dir-ho clar: aquests parcs s’han salvat, en part, perquè eren els més “fàcils” de mantenir (amb menys pressió urbanística, en terrenys amb pendents, o ja ocupats per equipaments com el Centre de Fauna de Vallcalent).
En canvi, els que continuen en perill són precisament els més grans i estratègics per al futur de la ciutat.

Eliminar aquests parcs és empobrir la ciutat. Necessitem mantenir-los i reforçar-los, no fer-los desaparèixer..
Encara hi som a temps! SIGNA per salvar els PARCS URBANS DE LLEIDA.





