Seguirem treballant per aconseguir un control del bon govern més estricte, sense tractes de favor i transparent

Posted on Posted in Comú de Lleida, Notícies, Paeria and tagged , , .

Hem rebut notícia que la Fiscalia acorda arxivar la denúncia formulada sobre el Cas Banyetes que conclou que no és constitutiu de cap delicte tipificat al codi penal, malgrat reconèixer que tot plegat es va fer malament. De les tres actuacions que l’Ajuntament va posar en coneixement de la Fiscalia, aquesta conclou el següent:

  1. Pel que fa als nomenaments de personal funcionari de l’Ajuntament de Lleida, assenyala: “la segona pròrroga del nomenament fou indeguda i no ajustada a dret, així com l’immediat nomenament del gerent de la fundació va ser el mecanisme elegit per a tractar de pal·liar la situació una vegada coneguda i denunciada per part de la junta personal”. La fiscalia assenyala que aquestes actuacions podrien resultar emparades en els articles 405 i 406 del Codi Penal (prevaricació per nomenament indegut) castigat amb una pena de 6 mesos a 2 anys de suspensió i 3 a 8 mesos de multa, així com l’art. 404 (delicte genèric de prevaricació) amb una pena de 7 a 10 anys d’inhabilitació. Tanmateix, els fets que daten de l’any 2007 haurien prescrit als 10 anys.
  2. En segon lloc, queda constatat que el denunciat va procedir al registre a nom propi de la marca Club Banyetes davant l’Oficina espanyola de patents i marques. Tanmateix la Fiscalia apunta que per combatre aquesta actuació la Paeria podria haver utilitzat l’art. 31 de la Llei de Marques per a combatre l’apropiació indeguda de la mateixa (pàgina 7) i constata que els responsables de la Paeria van esser-ne totalment conscients i van permetre aquesta situació. Així mateix, no constitueix cap delicte penal atès que s’hagués hagut de resoldre per la via que estableix pròpia llei de marques.
  3. Finament, apunta que les actuacions descrites poden ser reprovables des d’una perspectiva de la transparència i el bon govern i assenyala clarament que: “va existir per part de Paeria un interès de dubtosa justificació en mantenir al denunciat dins de l’estructura de gestió de tot allò relacionat amb el Club Banyetes, essent reprovable des de la perspectiva de la transparència i el bon fer de l’administració permetre que en una persona se juxtaposessin les posicions a títol privat dels drets d’un concepte o marca i de gestor públic d’allò relacionat amb ell. És obvi que se li va permetre servir-se de l’estructura de l’administració, pertanyent a tots els ciutadans, per dotar de valor la marca.”

La generació del valor de la marca li ha permès treure’n un rèdit i un benefici econòmic posterior per la permissibilitat de l’explotació d’aquesta per part de l’Ajuntament.

En aquest sentit, s’han traslladat aquestes conclusions a l’Oficina Antifrau de Catalunya, la qual tenia l’expedient en suspens a l’espera del pronunciament de la Fiscalia.

Des de la regidoria de lluita contra la corrupció i la regidoria de govern obert, que és des d’on es va iniciar l’expedient i es van posar en coneixement els fets denunciats, s’esperarà el pronunciament d’ambdós organismes abans de prendre cap altra acció, sempre des de la prudència i la responsabilitat, però també vetllant per la transparència i l’objectivitat en la gestió, l’eficiència i la cura deguda en l’administració dels recursos públics. Així mateix, aquest arxiu no el considerem un tancament de l’expedient.

Ho tornaríem a fer, creiem és la nostra obligació posar en coneixement de les institucions públiques qualsevol presumpte abús

Seguirem treballant i ens esforçarem per aconseguir un control del bon govern més estricte, sense tractes de favor i transparent.

El PSC preferiria que no existíssim, però ens sap greu informar-los que seguirem aquí. Ells es conformen amb que una part hagi prescrit i l’altra no sigui delicte penal tot i ser “reprobable”. El que volem és que facin les coses bé i que estiguin al servei del bé comú, no només que no siguin delicte.

Ens agradaria tenir confiança en el poder judicial, però el que anem vivint ens allunya d’aquesta confiança. Recorden quan la Fiscalia de Catalunya, va arxivar el cas de les multes prescrites, malgrat haver-li fet arribar 665 documents sobre multes perdonades a càrrecs electes, funcionaris, empresariat i familiars de polítics?

El Comú va posar en coneixement d’Anticorrupció, Antifrau i el CGPJ els 665 documents que havia rebut sobre multes prescrites al juny de 2017

O quan Anticorrupció va mirar cap a un altre costat davant les presumptes irregularitats de la Paeria en la construcció i en la concessió de la llicència a la discoteca Biloba?

El Comú de Lleida se sent desemparat, com tanta gent que veu com els poders judicials no sempre fan la feina que entenem que els correspondria. Sí, ho tornaríem a fer perquè és la nostra obligació com a càrrecs públics denunciar qualsevol indici de delicte. Perquè també hem vingut aquí a ser ulls de la ciutadania contra presumptes abusos.

El grup municipal del Comú i els seus 2 regidors seguirem fent la nostra feina com ens van encomanar els ciutadans en les darreres eleccions. No dimitirem per haver fet la nostra feina i haver complert amb les nostres obligacions.

Som tant perseverants que fins i tot si algú ‘afina’ el que mai s’hauria d’afinar, seguirem aquí per dir-ho ben alt.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest