S’eliminen les targetes de pàrquing de regidors i directius, i la versió en paper de la revista “Paeria”

Posted on Posted in Comú de Lleida, Notícies, Paeria and tagged , , , , , , , , , .

La Paeria estalviarà 16.472€ l’any suprimint les targetes de pàrquing de regidors i directius

L’equip de Govern municipal, format pel Comú, ERC i JuntsxCat ha decidit eliminar les targetes de pàrquing que fins ara estaven a disposició de forma gratuïta de regidors, regidores i persones amb càrrecs directius d’alguns departaments municipals. Aquesta decisió es deu al fet de considerar que eren una despesa supèrflua, innecessària i del tot injustificada des de la ferma voluntad d’evitar la cultura del privilegi de càrrecs polítics.

Aquest fet permetrà a l’Ajuntament un estalvi de 16.472 euros anuals (65.884,79 si comptem tota la legislatura) i afecta 22 de les 24 targetes contractades, ja que la Paeria només en mantindrà dos per l’ús estricte dels vehicles d’alcaldia, que han de romandre de servei permanent. Fins i tot s’ha eliminat la tarjeta del pàrquin del vehicle de l’alcalde.

Cal recordar que els regidors i regidores del Comú, d’ERC i de la Crida-CUP ja hi van renunciar fa quatre anys, a l’inici del darrer mandat 2015-2019.

L’aplicació d’aquesta mesura, a més de generar estalvi i contribuir al foment de l’ètica en l’acció política, també representa una aposta per la transició energètica, pel fet de treballar en no donar més facilitats a la mobilitat amb el vehicle privat.

 

El Govern municipal retalla gairebé 88.000€ de despesa en eliminar la versió en paper de la revista “Paeria”

L’Ajuntament de Lleida deixarà de publicar la revista en paper ‘La Paeria’ després de 30 anys d’existència en considerar que la seva funció ha esdevingut en la d’un instrument de propaganda del govern.

Aquesta decisió coincideix perfectament amb la defensa d’una gestió més ecològica i sostenible dels recursos que defensa el nou equip de govern i, a més, és una decisió que també va acompanyada per una política comunicativa més directa i interactiva que comportarà més protagonisme de les noves tecnologies i xarxes socials.

En paraules de l’alcalde Miquel Pueyo, “la comunicació institucional ha de ser ètica, útil, i s’ha de limitar a divulgar informacions d’interès ciutadà i a promoure valors i actituds cíviques. Aquesta és la meva opció, aquesta és l’opció del govern municipal sorgit del Pacte de Sant Joan”.

Amb aquesta decisió l’Ajuntament s’estalviarà al voltant de 88.000€, preu pel qual s’havia contractat l’edició, impressió i distribució dels darrers onze números a una agència de comunicació externa.

Recordem l’article publicat pel Comúdelleida el passat mes d’abril d’aquest mateix any, “Tota aquesta revista és propaganda electoral”.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest