Un altre contracte externalitzat que hipoteca el bus urbà durant una dècada

Posted on Posted in Ciutat capdavantera, Ciutat per treballar, Ciutat per viure and tagged , , , , , .
bus

El comúdelleida ha criticat la decisió anunciada pel govern avui a la Comissió Informativa de Seguretat, Mobilitat, Civisme i Convivència d’impulsar un nou contracte del servei d’autobús urbà, amb una nova externalització que “hipoteca el transport públic com a mínim durant una dècada més”, tal com ha expressat la regidora Laura Bergés. La regidora ha advertit que “tornar a apostar per un model de privatització ens condemna a un servei car i sense la flexibilitat necessària en un moment en què el model de mobilitat està canviant i requereix una adaptació constant”.

Des del grup municipal també s’ha criticat que els estudis econòmics realitzats pel govern “només han analitzat models de gestió privada i no han tingut en compte els exemples de gestió pública que podem trobar en ciutats com Barcelona, Tarragona o Girona, entre moltes altres”. En aquest sentit, Bergés ha defensat que “estem renunciant a un model de gestió que, en contractes com aquest de més de 10 milions d’euros, permetria un estalvi mínim de 2 milions d’euros”. La regidora ha recordat també que l’EMAU “ha demostrat la seva capacitat de gestió amb la municipalització de la Zona Blava, on s’ha aconseguit un estalvi d’un milió d’euros, evidenciant que la gestió pública és més eficient i adaptable”.

Finalment, Bergés ha denunciat “un govern que treballa sota l’opacitat com a norma”, assegurant que fa mesos que el comúdelleida ha reclamat els informes i l’estudi complet de la xarxa “sense obtenir cap resposta”.“Continuem amb un PSC que perpetua un model d’externalitzacions que sortirà car i que no garantirà el servei de transport públic que la ciutadania necessita”, afegia la regidora.

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest