Per què renegocia Ros el contracte amb Arnó d’amagat? Els radars retraten l’opacitat del govern

Posted on Posted in Notícies.

És un menyspreu a la ciutadania que un alcalde es negui a respondre les preguntes del Comú sobre radars que té abandonades al seu despatx des del passat 27 d’octubre. El sr. Ros no dóna ni tan sols la informació mínima sobre la concessió dels radars i per això fem el que estem obligats a fer: preguntar per posar llum o no n’hi ha.
Un alcalde no ha de respondre quan vol i com vol, sinó que s’ha d’ajustar als terminis que estableix la Llei de Transparència i ha de donar tota la informació que els grups municipals requereixen per fiscalitzar l’acció de govern. És un menyspreu i una falta de respecte a la institució que aparenti donar respostes a través d’una secció com la de cartes al director i no ho faci a la Paeria. Assegura, per exemple, que “tot el que es recapta en concepte de radars es destina al 100% a la seguretat vial”, però no acredita aquesta afirmació. Potser li resulta més còmode llençar aquest missatge escribint 10 línies als diaris que no pas respondre als grups municipals amb dades que acreditin la certesa d’aquestes afirmacions?
A la carta, criticàvem que protegís més els interessos de la concessionària que no pas els de la ciutadania. Potser així s’explica que l’alcalde, una vegada més, no ens digui ni mu sobre l’incompliment d’obligacions contractuals per part de la concessionària dels radars. Perquè, efectivament, el contracte signat amb la Paeria obligava a Arnó a fer una sèrie d’obres i reformes gran part de les quals no han portat a terme. Ens preguntem si aquestes obres -que haurien de repercutir en millores als carrers per als ciutadans de Lleida- han estat moneda de canvi en la renegociació del contracte amb la concessionària. Li suggerim, si ens ho permet, que expliqui a la ciutadania, amb la transparència que mereix, els motius pels quals està renegociant el contracte de gestió dels radars i quines concessions pensa fer a Arnó. Una persona legalista com vostè hauria de saber que els contractes estan per complir-los, igual que la gent multada ha de complir religiosament amb el pagament de la sanció. No creu?
Denúncia Comú radars 4
Li recordem que, segons l’informe preliminar d’Urbanisme i Concessions que vostè va encomanar de pressa i corrents quan el Comú va treure el tema al gener de 2015, “es desestimen les reclamacions d’Arnó”. Si tot era correcte, si s’ajustava al contracte multar només a partir de 65 quilòmetres per hora, aleshores, què està negociant amb la concessionària?
Anem a les palpentes, sense informació, perquè el sr. Ros ni tan sols aporta aquell mínim d’informació sobre radars i semàfors vermells que facilitava als grups abans de les eleccions municipals. Aleshores retia comptes un cop cada tres mesos. Ara, l’alcalde sabrà per què, mai. Zero. Res. Ni mu.
Celebrem que els radars redueixin la lesivitat, òbviament. Però a banda d’aquest objectiu prioritari, continuarem vetllant perquè també es redueixin els despropòsits en la gestió de les concessions. Per això esperem que algun dia se’ns respongui, a la Paeria i amb tota la informació, les preguntes que l’alcalde té sobre la taula fa prop de 2 mesos: Quant s’ha ingressat per radars? Quant s’ha invertit en seguretat vial enguany? Compleixen Paeria i Arnó les obligacions d’inversions? Quant s’invertirà al 2016?
preguntes radars jpg
La carta al director (publicada a Segre) que ens ha dedicat l’alcalde:
Screenshot_2015-12-07-10-27-12-1

Ajuda'ns a difondre
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest